بریستول هوشمند‌ترین شهر انگلستان

در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر این است که شهر بریستول، تبدیل به اولین شهر قابل برنامه‌ریزی با فناوری باشد.

بریستول هوشمند‌ترین شهر انگلستان

به گزارش کلیک،کلیک، در طرح موجود٬ هرکاری از دادن اطلاعات به رانندگان در مورد جای پارک تا هشدار به ساکنین در مورد آلودگی هوا قرار است به صورت هوشمند انجام شود. ماه آینده ۱۵۰۰ چراغ سنسوردار در سطح شهر نصب خواهد شد. این شبکه می‌تواند در خدمات اورژانسی، حجم ترافیک، و حتی جمع آوری زباله‌ها انقلاب ایجاد کند. این امر بریستول را تبدیل به یک شهر هوشمند می‌کند.

این پروژه جدید به این معنی است که در چند ماه آینده کسانی که در مرکز شهر بریستول زندگی می‌کنند، خواهند توانست به سریع‌ترین خدمات بی‌سیم دنیا متصل شوند.

فناوری دیجیتال، افراد را قادر می‌سازد یک فیلم را در چند ثانیه دانلود کنند اما این امر تنها در طول رویدادهای مهم یا روزهای محدود آزمایشی به‌کار برده خواهد شد. سازمان‌دهندگان قبل از اعلام زمان راه‌اندازی، در انتظار تایید آفکام هستند.

۱٫۶ کیلومتر (یک مایل) وایرلس آزمایشی در اطراف مناطق بندری قرار خواهد گرفت. اما در صورتی که این توسعه دیجیتالی صورت پذیرد، این فقط بخشی از ماجرا خواهد بود، که باعث می‌شود بریستول به یک رهبر جهانی در جهان ارتباطات تبدیل شود.

در حال حاضر، انگلستان با متوسط ۲۹٫۴ مگابایت بر ثانیه در رتبه ۲۸ام جهان را برای سرعت اینترنت دارد. کره جنوبی با یک گیگابایت رتبه نخست را دارد.

MAPbristol

هنگامی‌که سازماندهی پروژه Bristol Is Open به اتمام برسد و بریستول زیرساخت‌های مورد نیاز را ایجاد کند، نرخ پیش‌بینی شده برای سرعت اتصال به ۳۰ گیگابایت در ثانیه خواهد رسید، که این امر بریستول را در جایگاه اول خواهد نشاند.

زیرساخت این اتصالات تا کنون میلیون‌ها پوند از طرف منابع مختلف همچون دولت، دانشگاه‌های شهر بریستول، و تاجرین دریافت کرده است.

این فناوری به معنی یک پروژه فوق مدرن، مثل ماشین‌های بدون راننده است که از سراسر کشور اول به بریستول خواهند آمد زیرا بستر آزمایشی این شهر سال‌ها جلوتر از هر جای دیگری خواهد بود.

پروژه Bristol Is Open یک همکاری بین دانشگاه بریستول و شورای شهر است که با مشارکت غول ژاپنی فناوری اطلاعات یعنی NEC انجام می‌شود.

bristolisopen

مدیر این پروژه، پال ویلسون گفت: " Bristol Is Open پیشرو اتصالات دیجیتال است. شهرهای بسیاری در سراسر دنیا چشم انتظار کاری هستند که ما انجام خواهیم داد و می‌خواهند بدانند آیا ما می‌توانیم به آن‌ها نیز در ایجاد شبکه‌ای مشابه به آن‌ها کمک کنیم. ما با سران کشورهایی از جمله چین، هند و سنگاپور رایزنی‌هایی داشته‌ایم که نشان از علاقه این کشورها دارد.

بریستول حمایت‌های ملی نیز دریافت کرده است زیرا ما صنعت دیجیتالی بسیار قوی داریم و همیشه از ایده‌های جدید استقبال می‌کنیم."

شهردار بریستول، جورج فرگوسن گفت: "افراد بیشتری در بریستول از اینترنت استفاده خواهند کرد که این بیش از هر شهر دیگری در انگلستان خواهد بود. ما با سرعت زیادی نوآوری دیجیتال را به بریستول خواهیم آورد و این شهر یکی از نمونه‌های هیجان انگیز برای ایجاد یک بستر آزمایشی ایده‌های جدید است."

افرادی که می‌خواهند از این پروژه آزمایشی استفاده کنند باید اتصال شبکه تلفن همراهشان را قطع کرده و به این بستر متصل شوند، و تنها در روزهای مشخصی قادر به انجام این کار خواهند بود. پس از استفاده مجددا باید به شبکه تلفن همراه خودشان متصل شوند.

منبع: bristolpost

ارسال نظر