هدست واقعیت مجازی اندرویدی کمپانی Pico با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی شد

کمپانی پیکو (Pico) به تازگی از یک هدست واقعیت مجازی اندرویدی جدید رونمایی کرده که به طور مستقیم از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بهره می‌برد.

هدست واقعیت مجازی اندرویدی کمپانی Pico با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی شد

حتما می‌دانید که تکنولوژی‌های مرتبط با واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented Reality) طی چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را شامل شده‌اند و توجه کاربران نیز به این تکنولوژی‌ها بیش از چیزی که تصور می‌شد بود. استقبال کاربران از تکنولوژی واقعیت مجازی منجر شد که کمپانی‌های زیادی به دنبال طراحی و تولید هدست‌های واقعیت مجازی اختصاصی برند خود بروند. به عنوان مثال چندی پیش کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی به طور رسمی اولین هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود را با نام HTC Vive معرفی کرد. همچنین چندی پیش هوآوی هم به طور رسمی از اولین هدست واقعیت مجازی برند خود پرده‌برداری کرد. سامسونگ هم از اولین شرکت‌هایی بوده که در این زمینه فعالیت داشته است. هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ هم اکنون یکی از پرفروش‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شده به بازار محسوب می‌شود که به منظور استفاده از آن باید حتما یک گوشی هوشمند قدرتمند برند سامسونگ را به همراه داشته و به بخش جلویی هدست متصل نمایید. حال کمپانی پیکو با رونمایی از هدست واقعیت مجازی جدید خود که Pico Neo نام داد، بستری فراهم کرده تا استفاده از دستگاه به شکل ساده‌تری امکان‌پذیر بوده و دیگر نیازی به اتصال آن به گوشی هوشمند وجود نداشته باشد!

۱

به گزارش کلیک، هدست واقعیت مجازی کمپانی پیکو یک هدست واقعیت مجازی اندرویدی است که مستقیما به سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز شده و پردازنده گرافیکی قدرتمند آدرنو ۵۳۰ را به همراه دارد. هدست واقعیت مجازی و اندرویدی Pico Neo به رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی پیش فرض ۳۲ گیگابایتی هم مجهز است و از حافظه جانبی و اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. کمپانی پیکو اشاره کرده که کاربران علاقمند در صورت تمایل می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهند. همچنین هدست واقعیت مجازی Pico Neo به همراه یک کنترلر اختصاصی عرضه می‌شود که از طریق پورت اتصال USB Type C به هدست متصل می‌شود. این کنترلر نیز در شرایط خاص می‌توانید کارایی‌های خاصی را به همراه داشته باشد.

هدست واقعیت مجازی و اندروید Pico Neo از اتصال وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac و بلوتوث نسخه ۴٫۱ پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این هدست نمایشگری ۳٫۸ اینچی و از نوع AMOLED است که زاویه دید ۱۰۲ درجه‌ای را ارائه می‌کند. جالب است بدانید که زاویه دید هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ ۹۶ درجه محسوب می‌شود. امکان همگام‌سازی این هدست با دستگاه‌هایی همچون لپ‌تاپ و ... نیز وجود دارد. هدست واقعیت مجازی Pico Neo به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز بوده و با توجه به بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Quick Charge 3.0 کوالکام را نیز ارائه می‌کند.

کمپانی پیکو اعلام کرده که هدست واقعیت مجازی و اندرویدی Pico Neo به همراه کنترلر آن با قیمت ۵۵۰ دلار عرضه می‌شود و دستگاه بدون کنترلر با قیمت ۳۰۰ دلار قابل خرید است. شرکت پیکو همچنین اعلام کرده که عرضه این محصول از ماه ژوئن سال جاری آغاز می‌شود.

۲

منبع:

androidheadlines

ارسال نظر