آزمایشگاه گوگل شهر هوشمند می‌سازد

آزمایشگاه گوگل در حال دیدار با مدیران ارشد است تا درباره برنامه پروژه جوان‌سازی یک شهر بحث و بررسی داشته باشند. این برنامه شامل میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک شهر با فناوری بالا، خودکار و پر جنب و جوش می‌شود.

آزمایشگاه گوگل شهر هوشمند می‌سازد

به گزارش کلیک، در حال حاضر جزییات چندانی در دست نیست اما گزارشات حاکی از این هستند که مدیرعامل آزمایشگاه گوگل، دن داکتروف با مدیرعامل شرکت آلفابت یعنی لاری پگ دیدار خواهد داشت تا مجوز انجام این پروژه را دریافت کند.

اگر پروژه تایید شود این آزمایشگاه ممکن است برای ایالات یا شهرهایی که نیاز به جوان‌سازی دارند، مناقصه برگزار کند. آزمایشگاه گوگل می‌خواهد همانند گوگل فیبر، قوانین و مقررات آب و برق، پارکینگ و طراحی شهری را حذف کند تا شرکت استقلال بیشتری برای طراحی مجدد شهر داشته باشد.

این امر ممکن است باعث ترساندن برخی شهرها شود که مایل به همکاری نیستند و از این‌رو دیگر شهرها که یک تحول عظیم نیاز دارند، این سرمایه‌گذاری خصوصی را برای ایجاد یک شهر با فناوری بالا قبول می‌کنند.

در حال حاضر شرکت آلفابت چند طرح با فناوری بالا برای محصولاتی دارد که مناسب یک شهر هوشمند هستند. اتومبیل‌های بدون راننده، پروژه بال، Makani، و پروژه بینش که همگی آن‌ها قابلیت اجرا در یک محیط شهری هوشمند را دارند.

آلفابت مشغول کار بروی شبکه شهرهای هوشمند برای بازسازی شهرهای آمریکا است

به جز این کار، مشارکت احتمالی آلفابت با دیگر شرکت‌های شهر هوشمند یک فرصت خوب برای شهرهایی است که نیازمند بازسازی هستند. در گزارشات شهر خاصی ذکر نشده است.

بازسازی یک شهر کاری بس مشکل است و سخت‌تر از آن هنگامی است که ارزش تاریخی آن را به نفع فناوری پیشرفته و مقررات کمتر تخریب می‌کنند. در حالی که چنین شهری ممکن است جذاب به‌نظر برسد اما ممکن است قابلیت رشد طبیعی شهرهای دیگر را نداشته باشد.

منبع: readwrite

ارسال نظر