حرفه ای ترین بورس باز دنیا به جمع سهامداران یاهو می پیوندد

شاید ارزش یاهوی پر دردسر پایین آمده است. به گزارش یک منبع غیر موثق، نام وارن بافت در میان سرمایه‌گزاران برای دارایی اصلی یاهو شنیده می‌شود. البته وارن بافت تنها نیست.

حرفه ای ترین بورس باز دنیا به جمع سهامداران یاهو می پیوندد

به گزارش کلیک،وارن بافت در حال تامین مالی یک کنسرسیوم است که دن گیلبرت بنیان‌گذار Quicken Loans نیز عضوی از آن است. طبق گزارشات این گروه به دور دوم مذاکرات راه یافته‌اند. از آن‌جا که فرایند معامله خصوصی است ما نمی‌دانیم که دیگر چه افرادی در آن شرکت دارند. نفر اول این معاملات آن‌طور که دیده شده، شرکت ورایزون است که می‌خواهد کسب و کار رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را بسازد. رویترز می‌گوید حدود ده نام در فهرست رقبای خریدار این برند دیده می‌شود.

کنسرسیوم مورد حمایت بافت نیز در خفا مشغول رقابت با شرکت‌های TPG وYP است. شرکت انگلیسی The Daily Mail وGeneral Trust نیز هنوز در حال تلاش هستند. این شرکت در میان خریداران موجود به‌دنبال شریک می‌گردد.

ثروت ۶۶ میلیارد دلاری بافت که توسط فوربس تخمین زده شده، از طریق سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در بازارهای کم ارزش اما اساسا محکم به‌دست آمده است.

ظاهرا یاهو در آزمون مشارکت وارن بافت قبول شده است یا گیلبرت و دیگر اعضای کنسرسیوم به بافت یک پیشنهاد مالی داده‌اند که وی آن را رد نکرده است، همان‌طور که زمانی گلدمن یک معامله عالی برای سرمایه‌گذاری در بحران مالی به او پیشنهاد داد. در آن هنگام بافت ۳ میلیارد دلار برای عملیات نجات سرمایه‌گذاری کرد.

به‌طور معمول هنگامی‌که بافت برای شرکت برکشایر هاتاوی اقدام به خرید می‌کند، به مدیر اجرایی شرکت خریداری شده آزادی می‌دهد تا آن را بگرداند. در حالی‌که بافت یاهو را به برکشایر اضافه نمی‌کند باید دید ماریسا مایر مدیر عامل یاهو معامله را قبول می‌کند یا خیر.

منبع: qz

ارسال نظر