اندروید 9 در اختیار کاربران گوشی نوکیا 8 قرار گرفت

رسانه کلیک - گوشی نوکیا 8 بروزرسانی اندروید پای را دریافت کرد. نوکیا 8 به عنوان اولین پرچمدار HMD Global در سال 2017 معرفی شد.

اندروید 9 در اختیار کاربران گوشی نوکیا 8 قرار گرفت

در حالی که شرکت HMD Global خبر از عرضه اندروید 9 برای گوشی نوکیا 8 در ماه نوامبر داده بود، این آپدیت امروز در اختیار کاربران این اسمارت فون قرار گرفته است.

این شرکت به تازگی نسخه جدید سیستم عامل اندروید را برای کاربران عرضه کرده است؛ با این حال این امکان وجود دارد که اندروید پای با تاخیر در اختیار تمام کاربران در سراسر جهان قرار بگیرد.

نوکیا 8 به عنوان اولین پرچمدار کمپانی HMD Global در سال 2017 از راه رسید. این دستگاه به صفحه نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن 2560 × 1440 پیکسل مجهز شده است. نوکیا برای محافظت از نمایشگر این اسمارت فون، از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده کرده است.

قدرت این گوشی هوشمند را چیپست کوالکام اسنپدراگون 835 تامین می کند. کاربران قادر به خرید این دستگاه در دو نسخه مجهز به 4/6 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

این دستگاه از درگاه سیم کارت هیبریدی بهره می برد. با توجه به این موضوع، کاربر می تواند در گوشی نوکیا 9 از سیم کارت دوم و یا کارت حافظه خارجی با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کند.

در بخش پشتی پرچمدار شرکت نوکیا شاهد قرارگیری دوربین اصلی دوگانه هستیم. این سنسورها دارای رزولوشن 13 مگاپیکسل بوده و توسط شرکت زایس توسعه پیدا کرده اند. یکی از این سنسورها تصاویر را به صورت رنگی و دیگری آن ها را به صورت مونوکروم ثبت می کند.

کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده کنند. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به سنسور اثر انگشت در پایین صفحه نمایش، جک 3.5 میلی متری هدفون، پورت USB Type-C و باتری 3090 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

در حالی که یکسال از ورود این اسمارت فون به بازار زمان می گذرد، هنوز می توان آن را یک گزینه مناسب برای خرید دانست.

ارسال نظر